Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

TelePHON, een tool voor efficiënte patiëntbevraging, coaching en therapiebegeleiding

Naar aanleiding van Seas2Grow wave 5 organiseert LiCalab in februari twee sessies rond de tool TelePHON.digital. TelePHON is een tool die patiënten én zorgverleners bijstaat in therapie, ook van thuis uit. Binnen de proeftuinwerking wordt er gefocust op taal- en spraakvaardigheden van patiënten die een beroerte hebben doorgemaakt.

Het startschot van Seas2Grow wave 5 werd gegeven. Na het indienen van een aanvraag, het presenteren van hun project, het bespreken en het ontmoeten van het operationele team van Seas2Grow, kunnen 15 nieuwe bedrijven worden ondersteund door AgeTech Accelerator. TelePHON.digital BV is er daar één van.

TelePHON.digital biedt kwaliteit gecontroleerde inhoud, monitoring en live begeleiding om een ingestelde behandeling efficiënt en succesvol verder te zetten. Daarbij kan de therapeut documenten en oefeningen op maat aanmaken om een begeleiding te personaliseren. TelePHON vult de huidige face-to-face therapie aan met therapiecontrole, -compliantie en -efficiëntie.  Op dit moment wil TelePHON specifiek mensen helpen met communicatie (stem, spraak, taal)- en slikproblemen. Echter, aangezien de inhoud vrij kan worden ingevuld, is de tool de facto multidisciplinair.

LiCalab ondersteunt TelePHON.digital door het organiseren van een demosessie met logopedisten. Logopedisten krijgen het product te zien, discussiëren over de mogelijkheden en kunnen input geven over vormen van therapie. In een latere fase wordt een bevraging van patiënten opgestart. De bedoeling is om na te gaan in welke mate de tool geschikt is voor mensen die eerder een beroerte hebben gehad en op dit moment aan het revalideren zijn.

Meer informatie: https://www.telephon.digital/